Bárpult

A regényben gyakran előforduló italok gyűjteménye

strega.pngSok bort ittam, aztán feketekávét, aztán stregát, és kissé ittasan magyarázgattamtransp_coffee.png neki, hogy milyen nehéz megcsinálni, amit az ember akar, és voltaképpen sohasem csináljuk azt.

oie_transparent_7.pngAz üvegek túlnyomórészt vermutos palackok oie_transparent_9.pngvoltak, de akadt szép számmal capris, marsalás, chiantis üveg és néhány üres konyakos üveg is. Miss Van Campen a szekrényben főként konyakos palackokat talált...

beargreen--.png...meg azt a medve formájú üveget, amelyben kümmel volt. Ez különösen feldühösítette. Feltartotta a magasba: a medve az ülepén kuporgott, üvegfejében dugó volt, a palack alján pedig megtapadt néhány ragadós cukorkristály. 

4065400000681.pngVisszamentem az épületbe, és még egy kávét ittam az étkezde asztalánál. A kávé színe halványszürke volt, és az íze édes a kondenzált tejtől.

oie_transparent_10.pngAmikor magamra hagytak, végignyújtóztam az ágyon, belelapoztam az újságokba, és elolvastam a frontról érkezett jelentéseket, aztán fölvettem az ágy alól a cinzanót, hasamra állítottam az üveget, és szaporán ittam, de mindig csak keveset.

oie_transparent_5.pngKinyitotta a ruhásszekrényt, és megmutatta a vermutos üveget. Már alig volt az alján valami.
– A másik üveget is betettem a szekrénybe – mondta. – Miért nem szólt nekem, hogy adjak poharat?
– Attól féltem, hogy megtiltja az ivást. 

oie_transparent_6.pngSzáraz, fehér capri bort ittunk, melyet jegesvödörben hoztak, de előbb kipróbáltunk másféle borokat is, frezát, barberát és édeskés asztoie_transparent_11.pngali borokat.

transp_saint-estephe.pngRettentő éhesek voltunk, a vacsora nagyon ízlett, s egy üveg caprit ittunk hozzá, és aztán egy üveg St. Estephe-et. A javát persze én ittam meg, de Catherine is megkóstolta, amitől aztán remekül érezte magát.

transp_martini_bianco_large_3.pngHozták a szendvicseket. Hármat megettem, és jó néhány martinit ittam hozzá. Úgy rémlett, még sosem volt a számban ilyen tiszta és hűvös ital. Kezdtem magam civilizált embernek érezni.

oie_transparent_2.pngBelenyúltam a kofferembe, néhány szendvicset ettem, és ittam rá egy kis konyakot. Ettől mindjárt derűsebb színben láttam a világot, és mindjárt még egyet kortyoltam az üvegből.

Üldögéltünk, és melegedtünk a kályha mellett. Forralt bort ittunk, detail_mulled_wine.pngvöröset, sok fűszerrel és citrommal. Ezt glühwein-nek hívták, és jól átmelegítette az embert, de ünnepelni is lehetett vele.

transpbeer.pngAhhoz, hogy a kórházba visszamenjek, még korán volt. Megpróbáltam semmire sem gondolni. Igyekeztem megnyugodni. Még egy sört ittam. Már egy kis toronyra való gyűlt össze a kerek kartonlapokból az asztalon.